Mijn visie

Het menselijk lichaam beschikt over een ongelofelijk bijzonder mechanisme, namelijk het vermogen om zichzelf te herstellen. Om dit zelfherstellend vermogen optimaal te laten functioneren, is het van belang dat je een aantal pijlers laat aansluiten op je eigen unieke fysieke en geestelijke gesteldheid.

 

De belangrijke fysieke pijlers hierin zijn: 

  • Immuunsysteem
  • Voeding
  • Slaap
  • Ademhaling
  • Stress
  • Bewegen 

“Om optimale fitheid te bereiken, schiet je als coach te kort met alleen een trainingsschema en voedingsadvies”

HOLISTISCHE BENADERING

Deze domeinen worden hier afzonderlijk benoemd, maar er bestaan onderling veel relaties. Daardoor kunnen ze elkaar zowel positief als negatief beïnvloeden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een ongezond voedingspatroon die het immuunsysteem per direct zwaarder belast en vaak een vermindering van de slaapkwaliteit oplevert. Verbeter je het voedingspatroon, dan leidt dit altijd tot minder belasting van je immuunsysteem en dit kan er dan ook voor zorgen dat je beter slaapt.

 

Het is belangrijk om goed in kaart te brengen waar de oorzaak ligt van jouw klacht(en). Met haalbare aanpassingen en het ontwikkelen van nieuwe routines kunnen we in veel gevallen de oorzaak structureel wegnemen. En je systeem terugbrengen naar het setpoint: het punt waarop je lichaam optimaal functioneert en zelf kan herstellen van veel fysieke en mentale stressoren. Je hebt dus daadwerkelijk invloed op dit zelfherstellend vermogen!